قیمت تیر برق بتنی

ویژگی های تیر برق بتنی استاندارد + قیمت

تیر برق بتنی در یک تعریف کلی به‌عنوان یک ستون نگه‌دارنده برای خطوط انتقال هوایی، کابل برقی، فیبر نوری و تجهیزات مرتبط شناخته می‌شود. این تجهیزات مرتبط هم می‌توانند شامل ترانسفورماتورها و چراغ‌های خیابانی باشند. به همین راحتی، این تیرهای بتنی یک پایه مهم و ضرروی برای رساندن برق به مناطق مختلف هستند که کیفیت ساخت و ویژگی‌های آنها بسیار مهم است. نکته مهم دیگر درباره تیرهای برقی باید به آن توجه کرد، کاربرد آنهاست.

 

از ویژگی های تیر های بتنی شرکت نیک تابان میتوان به عمل آوری و کیورینگ با بخار و حوضچه های آب روکش عایق  جهت افزایش طول عمر تیر اشاره کرد.  همچنین  لازم به ذکر است   طراحی و ساخت این تیر ها مطابق با آیین نامه وزارت نیرو می باشد. جهت اطلاع از شرایط ارسال و  قیمت روز تیر برق بتنی میتوانید با واحد پشتیبانی در تماس باشید.

تیرهای بتنی همان‌طور که از نام آنها پیداست، پایه‌های سیمانی‌ هستند که میلگرد‌ها و سیم‌های فولادی اسکلت اولیه آنها را تشکیل می‌دهد. این اسکلت اولیه درون قالب مشخصی قرار گرفته و سپس با ریختن بتن، جهت بالا بردن مقاومت هر چه بیشتر آنها، اسکلت را می‌پوشانند.  به طور معمول شکل این تیرهای بتنی اچ شکل یا چهارگوش است. بتن مصلح اصطلاح دیگری است که برای این بتن‌ها به کار می‌برند، درواقع دو ماده آرماتور و بتن که نقش مهمی در ایجاد نیروی مقاوم پایه دارند باعث شده تا این بتن را به نام بتن مسلح هم بشناسند.

ابعاد تیر برق بتنی

نیک تابان دز تیرهای بتنی چهارگوش خود را در ابعاد زیر تولید میکند:

تمام مراحل طراحی و ساخت این تیرهای بتنی مطابق با آیین‌نامه وزارت نیرو و استانداردهای تعریف شده آن وزارت  است. حتی پس از تولید تیرهای بتنی، با حضور مسئولان و کارشناسان فنی   وزارت نیرو کارایی و عملکرد تیرهای بتنی نیک تابان بررسی و تأیید می‌شود.


یکی از مهم‌ترین چیز‌هایی که باعث شده تا عملکرد و روش ساخت تیرهای برق بتنی نیک تابان دز مورد تأیید وزارت نیرو باشد، عمل‌آوری و کیورینگ تیرها است. کیورینگ تمام این تیرهای بتنی با کمک بخار و حوضچه‌های آب انجام می‌شود. مقاومت اسمی تیر برق بتنی نیک تابان ۴۰۰، ۶۰۰ و ۸۰۰ است. 

لیست موجودی تیرهای برق بتنی 9، 12 و 15 متری 

مشخصات تیر بتنی

تیر بتنی 9 متری با مقاومت 400

تیر بتنی 9 متری با مقاومت 600

تیر بتنی 9 متری با مقاومت 800

تیر بتنی 12 متری با مقاومت 400

تیر بتنی 12 متری با مقاومت 600

تیر بتنی 12 متری با مقاومت 800

تیر بتنی 15 متری با مقاومت 400

تیر بتنی 15 متری با مقاومت 600

تیر بتنی 15 متری با مقاومت 800

تیر بتنی 15 متری با مقاومت 1200

مشخصات فنی تیر برق بتنی

تیر برق بتنی در کارخانه نیک تابان دز بر اساس دستورالعمل تعیین الزامات، معیارهای فنی و آزمون های پایه های بتنی مسلح ابلاغی شرکت توانیر وزارت نیرو در ارتفاع های:


تیر برق  ۹ متری

تیر برق بتنی ۱۲ متری

 و تیر برق بتنی ۱۵ متری تولید و در رده های مقاومتی ۴۰۰ ، ۶۰۰ ، ۸۰۰ و ۱۲۰۰ کیلوگرم نیرو ( kgf )، با بتن عیار ۴۰۰ کیلوگرم بر مترمکعب تولید می شود.

قیمت تیر برق بتنی 9 متری

وزن تیر برق بتنی

وزن کل/ kg

ابعاد / مقاومت مشخصه تیر

1720

تیر 12 متری _  مقاومت 400

2240

تیر 12 متری _  مقاومت 600  

3060

تیر 12 متری _  مقاومت 800

مزایای استفاده از تیر بتنی چهارگوش

همان‌طور که تیرهای بتنی برق امروز یکی از پرمصرف‌ترین انواع تیر‌ها هستند، مزایا و ویژگی‌هایی دارند که استفاده ی آنها را بسیار کاربردی و بصرفه کرده است. از جمله مهم‌ترین مزایای این تیر برق‌ها شامل موارد زیر است:

قیمت تیر برق بتنی ۱۲ متری

استاندارد  تیر برق بتنی 

وزن و ابعاد تیر برق‌های بتنی در هر کشور بر اساس قوانین و شرایط جغرافیایی آن سرزمین تعیین می‌شود. به همین دلیل یک تیر برق استاندارد و مناسب بایستی تمام کنترل‌های لازم را از زمان طراحی و تولید تا زمان آزمایش اولیه از سر بگذراند و کاربردی بودن آن اثبات شود. وزن و ابعاد تیرها هم می‌تواند روی قیمت هر تیر برق بتنی اثرگذار باشد. 

 

هزینه تیر برق‌ها بر اساس کیفیت، شرکت سازنده و مواد آنها متفاوت است. نیک تابان تلاش کرده است تا مثل همه محصولاتی که تولید می‌کند بهترین و باکیفیت‌ترین مواد را برای محصول خود به کار بگیرد. اگر می‌خواهید هزینه و قیمتی که برای مصالح و محصولات مختلف از جمله تیر برق بتنی خرج می‌کنید، ارزش خرید داشته باشد و از سلامت و استاندارد بودن آنها مطمئن شوید، خرید را از مرجعی مطمئن انجام دهید تا مطمئن باشید می‌توانید روی قدرت و مقاومت تیر حساب کنید.

انواع تیر برق

تیرهای برق برای خطوط توزیع انتقال هوایی مورد استفاده قرار می‌گیرند و انواع مختلفی دارند. در این بخش انواع تیر برق را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

1_ تیر برق بتنی

این پایه‌های سیمانی از آرماتور و بتن ساخته می‌شوند. به این صورت که تعدادی میلگرد به وسیله سیم‌های فولادی به یکدیگر متصل می‌شوند و به شکل اسکلت فولادی در می‌آید. سپس در قالبی که به شکل تیر برق ساخته شده، قرار می‌گیرند. پس از آن بتن در قالب ریخته می‌شود و بعد از خشک شدن، تیر برق بتنی ساخته می‌شود. مقطع تیرهای بتنی معمولا به شکل H یا چهار گوش است و به دلیل داشتن میلگرد و بتن در ساختار خود از مقاومت بالایی برخوردار هستند.

2_ تیر برق چوبی

در گذشته از این تیرهای چراغ برق، به‌طور گسترده برای خطوط انتقال و توزیع برق و تلفن مورد استفاده قرار می‌گرفت. اما امروزه، انواع تیر برق بتنی، جایگزین این تیرهای چوبی شده‌اند و تنها در جاهایی که شرایط برای نصب تیرهای بتنی فراهم نیست، از این تیرها استفاده می‌شود. نوع چوب و ابعاد این تیر برق‌ها باید بر اساس استانداردهای مشخصی باشد.

3_ تیر برق فلزی

یکی دیگر از انواع تیر برق، نوع فلزی آن است. از تیر برق‌های فلزی برای مسیرهای احداث خطوط هوایی که امکان حمل پایه‌های سنگین وجود ندارد و لازم پایه‌ها از چند تکه ساخته شوند، استفاده می‌شود. همچنین برای خطوط انتقال و توزیعی که نیازمند تیر برق‌هایی با مقاومت و پایداری بالا هستند، تیر برق فلزی یک گزینه ایده‌آل است. از سوی دیگربه دلیل قابلیت شکل‌پذیری فلز و تبدیل آن به سازه‌های زیبا، تیر برق‌های فلزی برای روشنایی خیابان‌ها و معابر شهری مورد استفاده قرار می‌گیرند.

قوانین نصب تیر برق بتنی

تیرهای بتنی که برای استفاده در شبکه توزیع برق استفاده می شود، باید طبق دستورالعمل و قوانین مشخصی نصب شود. از این رو در ادامه به بررسی این قوانین و دستورالعمل ها پرداخته ایم.

نیک تابان دز  ، تولید کننده قطعات پیش ساخته بتنی 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *