باکس بتنی پیش ساخته

باکس بتنی پیش ساخته + قیمت

باکس بتنی پیش ساخته، سازه ای است که از جنس بتن، که به شکل مکعب یا استوانه تولید می شود. در این سازه  از میلگردهای فولادی به منظور تقویت و افزایش مقاومت آن ها استفاده می شود. این سازه های بتنی تماما در کارخانه تولید شده و برای نصب به محل پروژه انتقال داده می شوند. این نوع باکس ها در انواع مختلفی تولید می شوند که البته کاربردهای متعددی نیز دارند. باکس های بتنی پیش ساخته از لحاظ ظاهر و مواد تشکیل دهنده با کالورت  بتنی یکی بوده و همان کاربرد را دارند.

 

مزایای باکس بتنی پیش ساخته

در این بخش به مهم ترین مزایای این نوع باکس های بتنی اشاره کرده ایم. این مزایا باعث استقبال زیاد کارفرمایان برای نصب و استفاده از آن ها در پروژه های مختلف شده است. 

قیمت باکس بتنی پیش ساخته

انواع باکس های بتنی پیش ساخته

باکس های بتنی پیش ساخته را می توان با توجه به نوع کاربری، به دو نوع ترافیکی و غیر ترافیکی تقسیم کرد. باکس های ترافیکی در پروژه های پل سازی و احداث روگذر یا زیرگذر استفاده می شود. این نوع سازه ها به دلیل عبور و مرور خودروها، انسان ها یا حتی دام ها از روی آن ها، به نوع ترافیکی شناخته می شوند. 

 

نوع دیگر باکس های بتنی پیش ساخته، مربوط به سازه های غیر ترافیکی است. این سازه ها به منظور اهداف غیر ترافیکی همانند انتقال جریان آب، فاضلاب و نیز شبکه های توزیع آب، برق، گاز، مخابرات و ….. مورد استفاده قرار می گیرند. البته باکس های بتنی ترافیکی و غیر ترافیکی علاوه بر کاربرد، از لحاظ ابعاد نیز با یکدیگر تفاوت دارند. تفاوت ابعاد به دلیل نوع کاربری آن هاست که در پروژه های مختلف قابلیت استفاده را داشته باشند.

کاربرد باکس بتنی پیش ساخته

باکس بتنی پیش ساخته به دلیل ساختار و ماهیت خاص خود، در پروژه های متعددی به کار می رود. این سازه ها عمدتا برای انتقال جریان آب در زمین های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. در ادامه به مهم ترین کاربردهای باکس بتنی پیش ساخته در پروژه های مختلف اشاره کرده ایم:

نحوه نصب باکس بتنی پیش ساخته

در نخستین مرحله از نصب باکس بتنی پیش ساخته باید بستر یا محل نصب آماده سازی شود. به همین منظور لازم است عملیات خاک برداری از زمین محل نصب برای ایجاد تراز مورد نظر انجام گیرد. در این مرحله پس از خاک برداری باید به وسیله ماسه های مخصوص کف سازی و ایجاد بستر مناسب انجام شود.

 

در مرحله بعد، باکس بتنی پیش ساخته در محل خود نصب می شود. در اجرای باکس های بتنی باید استانداردسازی بین باکس ها و دیواره های حمل شده در محل مورد نظر انجام شود. این سازه ها باید با دقت زیادی نصب شوند تا هیچ گونه درز و شکافی بین قطعات وجود نداشته باشد. با قرار گرفتن باکس ها در کنار یکدیگر و ایجاد فاصله های استاندارد، باید ساختار آن ها نیز مورد بررسی و بازبینی قرار گیرد. پس از بازبینی ساختار این سازه ها، امکان اخذ تاییدیه نهایی وجود دارد.

 
پس از عملیات نصب باکس ها، باید پلیت ها و دیوار باکس با یکدیگر جوش زده شوند. در این مرحله انجام درزگیری و ایزوگام کردن اصولی از جمله اقدامات بسیار مهم محسوب می شود. پس از مسدود کردن درزهای احتمالی و نصب لایه های ایزوگام روی باکس ها، لایه ای از ملات به منظور محافظت از ایزوگام ها کشیده می شود.

باکس بتنی پیش ساخته با وجود مزایای متعدد، کاربردهای بسیاری در پروژه های مختلف دارد. این سازه ها در نوع خود از استحکام و مقاومت بالایی برخوردارند. به دلیل یکی بودن ساختار و شباهت ظاهری، باکس بتنی پیش ساخته، نوعی کالورت بتنی نیز تلقی می شود. برای خرید و سفارش این سازه ها، محصولات شرکت نیک تابان دز انتخاب ایده آلی می تواند باشد. 

 

زیرا این شرکت از جمله شرکت های تخصصی در تولید انبوه سازه های بتنی محسوب می شود که تمامی محصولات آن از بالاترین کیفیت و استانداردهای روز جهانی برخوردار هستند. مطمئنا با خرید باکس بتنی پیش ساخته از شرکت نیک تابان دز و نصب آن در پروژه مورد نظر، بالاترین عملکرد و کیفیت به همراه طول عمر بالا را می توانید از آن انتظار داشته باشید.

 

شرکت نیک تابان دز  تولید کننده قطعات پیش ساخته بتنی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *