فونداسیون پایه بتن

فونداسیون پایه بتن

فونداسیون پایه بتن به محصولی گفته می‌شود که در کارخانجات به صورت ریخته گری تولید می‌شود. ریخته‌گری این محصولات عمدتا در قالب‌هایی انجام می‌شود که برای دفعات متعدد قابل استفاده هستند. مراحل تولید و نصب فونداسیون پایه بتن بدین شکل است که ابتدا فونداسیون در کارخانه تولید می‌شود، سپس برای تایید کیفیت به بخش کنترل کیفیت می‌رود و در نهایت به محل مورد نظر برده شده و در آنجا نصب می‌شود. استفاده از فونداسیون پایه بتن به صورت پیش ساخته مزایای زیادی دارد که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

 

ساخت فونداسیون پایه بتن پیش ساخته

فونداسیون پایه بتنی یا  فوندانسیون پایه روشنایی به صورت پیش ساخته و در کارخانه تهیه می‌شود، عملیات کنترل کیفیت طی تمام مراحل ساخت آن انجام می‌شود. تمام مراحل از مخلوط بتن گرفته تا نحوه بتن‌ریزی و محصول نهایی بارها مورد آزمایش قرار می‌گیرند و تمام این پروسه تحت نظر کارشناسان نیک تابان انجام می شود. از نظر صرفه اقتصادی نیز نمونه‌هایی از یک فونداسیون که در کارخانه تولید می‌شوند قادر هستند بار‌ها و بارها بدون نیاز به جایگزینی مورد استفاده قرار بگیرند. همین امر هزینه تامین فونداسیون برای هر واحد را نسبت به تولید همان فونداسیون در محل تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

از نظر درجه کیفیت نیز همواره قطعات تولید شده در کارخانه نسبت به قطعات تولید شده در کارگاه یا در محل، کیفیت بالاتری دارند. زمان اجرای فونداسیون پایه بتن پیش ساخته نسبت به دیگر سیستم‌های متداول بسیار کوتاه‌تر است. مراحل ساختمان سازی به روش سنتی در ساخت بتن مسلح شامل موارد زیر است:

هر یک از این موارد به تنهایی نیازمند زمان زیادی برای اجرا هستند. این زمان بسته به شرایط مختلف و عوامل محیطی می‌تواند طولانی‌تر و سخت‌تر نیز بشود. اما استفاده از تکنولوژی فونداسیون پایه بتنی پیش ساخته، باعث می‌شود که صرفه جویی زیادی در بحث هزینه‌ها، نیروی کار و کاهش زمان ساخت و ساز صورت گیرد. علاوه بر دلایل گفته شده استفاده از فونداسیون پایه بتن، افزایش دقت و کیفیت را نیز به دنبال دارد. مراحل تولید فونداسیون پایه بتن در یک فضای کاملا کنترل شده صورت می‌گیرد. 

 

تمامی عوامل برای تولید در این مکان‌ از قبل تعیین و آماده سازی شده‌اند، از ابزار گرفته تا توالی ساخت و روش‌ کار همگی در یک چرخه آزمایش شده و مطمئن صورت می‌گیرند. همین ویژگی‌ها است که فرایند تولید را به یک عملیات منظم و ایمن تبدیل کرده است. کارخانه‌های تولید فونداسیون پایه بتن معمولا کلیه ی عملیات ساخت را در یک محل مسقف و در فضایی کاملا محصور انجام می‌دهند، در نتیجه عوامل محیطی از باد و باران گرفته تا برف نمی‌توانند مانع پیشرفت عملیات ساخت شوند. بنابراین با تأخیر آماده سازی فونداسیون‌ها به دلیل شرایط نامساعد جوی روبه رو نیستیم. علاوه بر این مونتاژ قطعات این محصولات نیز بسیار آسان و راحت است.

مزیت استفاده از فونداسیون پیش ساخته

با وجود اینکه شاید روش‌های سنتی ساختمان‌سازی روش‌های متداول‌تری به نظر برسند اما بهتر است بدانید که همین روش‌های قدیمی نیز نقص‌هایی دارند که قابل نادیده گرفتن نیست. امروزه روش‌های نوینی همچون استفاده از فونداسیون پیش ساخته تا حدود زیادی معایب روش‌های سنتی را برطرف می کنند. از مهم‌ترین مزایای استفاده از فونداسیون پایه بتن پیش ساخته و فونداسیون پایه چراغ می‌تواند به موارد زیر اشاره کرد:

🔔 فونداسیون پایه پیش ساخته برای استفاده در شرایط‌ نامساعد جوی مانند زمین‌های سست و ماسه‌ای، تپه‌ها، منطقه‌ای با باد و باران‌های شدید نیز، با وزن بالاتر به‌صورت اختصاصی تولید می‌شود. در چنین شرایطی حتما باید ابعاد فونداسیون بیشتر شود تا استقامت آن نیز افزایش یابد. توصیه اکید در چنین شرایطی مشورت با مهندس یا کارفرما است تا ابعاد دقیق برای فونداسیون پایه پیش‌بینی شود. چرا که تجربه نشان داده است بیشتر حوادث رخ داده در چنین شرایطی ناشی از افتادن سازه از فونداسیون است، و معمولا پایه از بدنه خم نمی‌شود.

قیمت فونداسیون پایه بتن 

عوامل زیادی وجود دارند که بر روی قیمت تمام شده فونداسیون پایه بتن پیش ساخته تاثیر گذار هستند. از جمله این موارد می‌تواند به فاکتورهای زیر اشاره کرد:

فونداسیون آماده پایه چراغ

نکته اینجاست که دکل‌ها و پایه‌ها معمولا در محیط‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیرند که عوامل مخرب محیطی نظیر باد، باران، برف، زلزله و نظایر آن در برخورد مستقیم با آن‌ها هستند. هر یک از این عوامل به تنهایی می‌توانند شرایط سرنگونی انواع فونداسیون را فراهم کنند، بنابراین همواره باید مورد بررسی و توجه قرار بگیرند. همین موضوع باعث می‌شود که مقاومت فونداسیون پیش ساخته یا فونداسیون پایه روشنایی از اهمیت بالایی برخوردار باشد. طبیعی است که هر چه مرغوبیت فونداسیون‌ها بیشتر باشد قیمت‌ آن‌ها نیز بیشتر خواهد بود.

نکته اینجاست که دکل‌ها و پایه‌ها معمولا در محیط‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیرند که عوامل مخرب محیطی نظیر باد، باران، برف، زلزله و نظایر آن در برخورد مستقیم با آن‌ها هستند. هر یک از این عوامل به تنهایی می‌توانند شرایط سرنگونی انواع فونداسیون را فراهم کنند، بنابراین همواره باید مورد بررسی و توجه قرار بگیرند. همین موضوع باعث می‌شود که مقاومت فونداسیون پیش ساخته یا فونداسیون پایه روشنایی از اهمیت بالایی برخوردار باشد. طبیعی است که هر چه مرغوبیت فونداسیون‌ها بیشتر باشد قیمت‌ آن‌ها نیز بیشتر خواهد بود.

فونداسیون پایه روشنایی

برای نصب پایه چراغ مهم‌ترین پیش نیاز، استحکام فونداسیون است. بهترین توصیه برای شروع کار استفاده از فونداسیون پیش ساخته است چرا که هم از لحاظ قیمت تمام شده و صرفه اقتصادی و هم از نظر زمان مورد نیاز مقرون به صرفه هستند. فونداسیون‌  پیش ساخته به طور معمول در اندازه‌های استاندارد و کاملا متناسب با سایز پایه چراغ و آب و هوای ایران تولید شده‌اند. از همه مهم‌تر اینکه این فونداسیون‌ها سوراخ‌ها و لوله‌هایی دارند که امکان برق‌کشی را به راحتی فراهم می‌کند و تا حدود زیادی کار را آسان‌تر می‌سازد.

 

شرکت نیک تابان دز، تولید کننده دیوار و قطعات پیش ساخته بتنی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *