مشخصات فنی نیوجرسی بتنی

شاید در هنگام رانندگی، متوجه بلوک‌های بتنی وسط بزرگراه‌ها شده باشید. به این بلوک‌ها، بلوک نیوجرسی بتنی گفته می‌شود. علت نام‌گذاری آن‌ها به دلیل این است که برای اولین بار در ایالت نیوجرسی آمریکا طراحی و تولید شده‌اند. مشخصات فنی نیوجرسی بتنی به گونه‌ای است که در هنگام برخورد وسیله نقلیه با آن، مانع از واژگونی خودرو می‌شود و آن را به مسیر خود هدایت می‌کند. 

از این بلوک بتنی علاوه بر بزرگراه‌ها، برای هدایت سیلاب، جداسازی محوطه‌ها و پارکینگ‌ها، مرزبندی زمین‌ها و باغ‌ها و بسیاری موارد دیگر استفاده کرد. در این مقاله قصد داریم در مورد مشخصات فنی نیوجرسی بتنی صحبت کنیم. پس تا انتها همراه ما باشید.

مشخصات فنی نیوجرسی بتنی

به دلیل کاربرد فراوان این بلوک‌ بتنی، در این قسمت شما را با مشخصات فنی نیوجرسی بتنی آشنا می‌کنیم.

تیپ

طول (سانتی‌متر)

ارتفاع (سانتی‌متر)

پاشنه (سانتی‌متر)

وزن (تن)

کاربرد

یک (بزرگ)

۶۰۰

۱۰۰

۷۰

۵

اتوبان‌ها و جاده‌های خارج از شهر

دو (متوسط)

۴۰۰

۱۰۰

۷۰

۳.۳

اتوبان‌ها و جاده‌های خارج از شهر

سه (کوچک)

۱۵۰

۸۰

۶۰

۰.۹

خیابان‌ها و جاهایی که دید کمی دارند

چهار (تبدیل ارتفاع)

۴۰۰

۸۰-۱۰۰

۷۰

۲.۵

اتوبان‌ها و جاده‌های خارج از شهر

پنج (بلوک ابتدایی و انتهایی)

۴۰۰

۲۰-۸۰

۷۰

۱.۲

اتوبان‌ها و جاده‌های خارج از شهر

شش (بلوک روشنایی)

۴۰۰

۱۰۰

۱۰۰

۳.۷

اتوبان‌ها و جاده‌های خارج از شهر

هفت (بلوک ماقبل و مابعد روشنایی)

۶۰۰

۱۰۰

۷۰-۱۱۰

۵.۳

اتوبان‌ها و جاده‌های خارج از شهر

هشت (بلوک سوراخ‌دار روشنایی)

۶۰۰

۱۰۰

۷۰

۵

اتوبان‌ها و جاده‌های خارج از شهر

نه (بلوک تبدیل تیپ یک به دو)

۶۰۰

۱۰۰

۱۴۰

۴.۶

اتوبان‌ها و جاده‌های خارج از شهر

قیمت بلوک نیوجرسی بتنی

پس از اینکه با مشخصات فنی نیوجرسی بتنی آشنا شدید، در این بخش می‌خواهیم در مورد قیمت نیوجرسی بتنی صحبت کنیم. قیمت این بلوک بتنی بر اساس عوامل مختلفی تعیین می‌شود. از عوامل موثر بر قیمت بلوک نیوجرسی می‌توان به وزن، ساختار، مشخصات فنی، روش تولید قالب و نقشه قالب اشاره کرد. همانطور که مشاهده کردید، مشخصات فنی نیوجرسی بتنی یکی از عواملی است که نقش تعیین‌کننده در قیمت‌گذاری این بلوک بتنی دارد. همچنین هرچه کیفیت مواد اولیه و روش ساخت بهتر باشد، قیمت بلوک نیوجرسی گران‌تر خواهد بود.

 

از عوامل دیگری که بر روی قیمت نیوجرسی بتنی تاثیر می‌گذارد، هزینه حمل آن است. در چنین شرایطی، فاصله کارخانه تولیدکننده این سازه بتنی تا محل اجرای پروژه مهم است. هرچه این فاصله کمتر باشد، هزینه حمل پایین‌تر می‌آید و قیمت تمام‌شده آن برای خریدار، ارزان‌تر تمام می‌شود. البته برخی از شرکت‌های تولیدکننده نیوجرسی بتنی، در صورتی‌که مشتری تعداد قابل‌توجهی از محصولات آن‌ها را خریداری کند، ممکن است، کل هزینه حمل یا بخشی از آن را تقبل کنند. 

 

شرکت نیک تابان دز، تولیدکننده انواع قطعات پیش‌ساخته بتنی، با 16 سال سابقه افتخار این را دارد که بلوک بتنی نیوجرسی را با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت عرضه می‌کند. برای اطلاع از شرایط استثنایی فروش با ما تماس بگیرید.

مشخصات فنی نیوجرسی بتنی ساده

در ساخت نیوجرسی بتنی ساده، هیچ‌گونه تجهیزات اضافی برای اتصال دو بلوک در امتداد یکدیگر استفاده نمی‌شود، به همین دلیل به آن نیوجرسی ساده می‌گویند. این نوع نیوجرسی در تیپ‌های مختلف ساخته می‌شود و برای هدایت مسیرها، مسدود کردن موقتی یا دائمی راه‌ها، فضاسازی و تعیین محدوده باغ‌ها و زمین‌ها، مورد استفاده قرار می‌گیرد. قیمت نیوجرسی ساده در مقایسه با مدل مشابه مفصل‌دار آن، ارزان‌تر است. مشخصات فنی نیوجرسی بتنی ساده، هیچ تفاوتی با نیوجرسی مفصل‌دار ندارد و تنها تفاوت آن، عدم برخورداری از کشویی است.

مشخصات فنی نیوجرسی بتنی مفصل‌دار

نیوجرسی مفصل‌دار به نوعی از این سازه بتنی گفته می‌شود که دارای ویژگی مفصل است. مفصل نیوجرسی بتنی از دو کشویی و یک پین تشکیل شده است که هر کدام از کشویی‌ها در یک سر بلوک و در هنگامی که نیوجرسی بتن قالب‌گیری می‌شود، قرار می‌گیرند. پس از اینکه قالب‌گیری تمام شد و بتن خشک شد، این کشویی‌ها در جای خود محکم می‌شوند. در هنگام نصب نیوجرسی مفصل‌‌دار، وقتی دو بلوک در امتداد هم قرار داده شدند، دو کشویی به وسیله پین به یکدیگر اتصال پیدا می‌کنند.

 

مزایای نیوجرسی مفصل‌دار این است که بلوک‌ها در کنار هم به صورت یکپارچه درمی‌آیند و در صورتیکه وسیله نقلیه به آن برخورد کند، پایداری خود را حفظ می‌کنند و مانع عبور وسیله نقلیه به لاین مخالف می‌شوند. بنابراین می‌بینیم که نیوجرسی مفصل‌دار، هم از نظر یکپارچگی و زیبایی و هم از نظر ایمنی، از نیوجرسی ساده بهتر است.

نیوجرسی بتنی ۴ متری

همانگونه که در جدول مشخصات فنی نیوجرسی بتنی مشاهده می‌کنید، نیوجرسی ۴ متری، همان نیوجرسی تیپ دو است که می‌تواند به‌صورت ساده یا مفصل‌دار تولید شود. ارتفاع این مانع بتنی، ۱۰۰ سانتی‌متر و عرض پاشنه آن ۷۰ سانتی‌متر است. همچنین عرض تاج نیوجرسی ۴ متری، ۲۰ سانتی‌متر است و وزنی در حدود ۳۳۰۰ کیلوگرم دارد. این تیپ نیوجرسی، جزء پرکاربردترین این بلوک بتنی است که در جداسازی خطوط بزرگراه‌ها و جاده‌ها، جداسازی محوطه پارکینگ‌ها، ایستگاه‌های کنار جاده و طرح‌های ترافیکی مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

حجم بتن نیوجرسی

اگر به جدول مشخصات فنی نیوجرسی بتنی دقت کنید، می‌بینید که هر کدام از تیپ‌های آن وزن مشخصی دارند و به‌همین دلیل، حجم بتن نیوجرسی برای هر کدام از آن‌ها متفاوت است و باید بر اساس ابعاد قالب هر یک از آن‌ها محاسبه شود.

 

امروزه نیوجرسی بتنی تقاضای بسیار زیادی پیدا کرده است و در بسیاری از بزرگراه‌ها، جایگزین گاردریل‌ها شده است. علت این همه محبوبیت، به دلیل ایمنی بالایی است که این سازه بتنی برای انسان ایجاد می‌کند. همچنین ساخت آن راحت و است و هر پروژه آن، به آسانی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن اجرا می‌شود. شرکت نیک تابان دز، تولیدکننده انواع سازه‌های بتنی پیش‌ساخته، با سال‌ها تجربه در ساخت نیوجرسی بتنی، این سازه‌های پرطرفدار را با دستگاه‌های مدرن و پیشرفته تولید می‌کند تا بالاترین کیفیت و کارایی را داشته باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

 

شرکت نیک تابان دز  تولید کننده قطعات پیش ساخته بتنی 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *