قیمت نیوجرسی بتنی 4 متری

قیمت نیوجرسی بتنی 4 متری مفصل دار و ساده

بلوک‌ نیوجرسی، موانع بتنی یا پلاستیکی هستند که برای ایمنی و کنترل ترافیک مورد استفاده قرار می‌گیرند. نیوجرسی بتنی   را معمولا  وسط بزرگراه‌ها، پارکینگ‌ها، کنار جاده‌ها و مناطق دیگر می بینید. امروزه بلوک‌های نیوجرسی یکی از اساسی ترین ابزارها در زیرساخت حمل‌ونقل کشور هستند به همین دلیل قیمت نیوجرسی بتنی یکی از عوامل تعیین کننده پروژه های شهری به حساب می  آید.  این بلوک‌ها در ابعاد مختلفی ساخته می‌شوند که یکی از پرکاربردترین آن، نیوجرسی ۴ متری (مفصل دار یا بدون مفصل) است. 

چرا بلوک نیوجرسی  4 متری؟

بلوک نیوجرسی نام رایجی است که به موانع وسط بزرگراه‌ها داده می‌شود و برای کنترل ترافیک و حفاظت محیطی مورد استفاده قرار می‌گیرند. جنس این بلوک‌ها معمولا از بتن است، اما از پلاستیک نیز ساخته می‌شوند و داخل آن‌ها با شن یا مواد دیگر پر می‌شود. ساخت نیوجرسی بتنی به نظر ساده می‌رسد، اما برخلاف تصور بسیار پیچیده است و طراحی آن‌ برای اطمینان از ایمنی مطلوب راننده و سرنشینان خودرو، بهینه‌سازی شده است.

بلوک‌های نیوجرسی در طی این سال‌ها به طور مداوم در حال تکامل بوده‌اند طراحی  و ساخت این بلوک ها امروزه به گونه ایست که، به اندازه کافی ایمن و محکم هستند تا از واژگونی وسیله نقلیه در هنگام برخورد با آن‌ها جلوگیری کنند. 

 

در این میان بلوک‌های نیوجرسی ۴ متری، محبوبیت زیادی دارند. زیرا دارای یک سیستم درهم‌تنیده قوی بنام مفصل هستند که وقتی به یکدیگر متصل می‌شوند، یک مانع شکست‌ناپذیر تشکیل می‌دهند.

 

مشخصات و ابعاد نیوجرسی 4 متری 

شرح

طول (cm)

ارتفاع

عرض پاشنه

وزن (تن)

نیوجرسی 4 متری

400

100

70

3.6

4 متری ابتدا و
انتها

400

17_80

30_60

 

4 متری تبدیل
ارتفاع

400

80_100

60_70

 

4 متری تبدیل به
روشنایی

400

100

70_110

5.5

4 متری روشنایی

400

100

110

7.5

اجرای نیوجرسی

وزن نیوجرسی 4 متری

وزن نیوجرسی ۴ متری ۳۶۰۰ کیلوگرم و ابعادی به شرح زیر دارد:

 

  • طول ۴ متری
  • ارتفاع ۱متر
  • عرض پاشنه پایین ۰.۷ متر
  • عرض بالا ۰.۲ متر
از آنجایی که قیمت بتن خام مدام در حال تغییر است بهتر است جهت اطلاع از دقیق ترین قیمت نیوجرسی بتنی 4 متری با کارشناسان شرکت نیک تابان دز تماس حاصل  نمایید:

انواع نیوجرسی تولیدی توسط شرکت نیک تابان 

شرکت نیک تابان دز دارای گواهی فنی تولید نیوجرسی  از وزارت راه و شهرسازی  میباشد. نیوجرسی های  تولید شده توسط این شرکت  مطابق با استانداردهای وزارت راه در ارتفاع یک و  طول 4 متر (بسته به نوع سفارش متغیر) با عیار بتن  400 و نحوه ی عمل آوری یا کیورینگ این قطعات با رعایت تمامی استاندارده ای تولید بتن انجام میشود. 

 

از دیگر ویژگی های نیوجرسی های نیک تابان، وجود نیوجرسی شروع و پایان  همراه با نشانه گذاری های ویژه  می باشد. از دیگر ویژگی های  نیوجرسی تولید نیک تابان، وجود فوندانسیون 4 ولت،  مخصوص نصب روشنایی بر روی این نیوجرسی ها و همچنین وجود لوله های انتقال کابل  مخصوص برق رسانی   در این قطعات بتنی می باشد.

کاربرد نیوجرسی بتنی ۴ متری

نیوجرسی ۴ متری، کاربردهای مختلفی دارد که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

 

1_ جداسازی خطوط ترافیکی و لاین جاده‌ها 

برای کاهش خطر تصادف در جاده‌ها و جلوگیری از ورود وسایل نقلیه به لاین مخالف، از نیوجرسی ۴ متری به عنوان جداکننده استفاده می‌شود. همچنین این بلوک بتنی به دلیل ارتفاع مناسبی که دارد،  شب‌هنگام از تابش نور چراغ جلوی وسایل نقلیه به لاین مخالف جلوگیری می‌کند. به همین علت گاها از آنها با  نام  بلوک سیمانی وسط جاده یاد می کنند.

 

2_ جداسازی محوطه‌ها و پارکینگ‌ها

برای تفکیک بخش‌های مختلف محوطه‌ها و پارکینگ‌‌ها می‌توان از بلوک‌های نیوجرسی استفاده کرد. همچنین با توجه به قابلیت جابجایی این موانع بتونی، امکان تغییر در نحوه چیدمان آن‌ها نیز وجود دارد.

 

3_ جداسازی ایستگاه‌های اتوبوس و تاکسی

از دیگر کاربردهای بلوک‌های نیوجرسی ۴ متری می‌توان به جداسازی ایستگاه‌های اتوبوس و تاکسی اشاره کرد که موجب نظم بخشیدن به این ایستگاه‌ها می‌شود.

 

4_ مرزبندی زمین‌ها و باغ‌ها

از بلوک های نیوجرسی می‌توان برای مرزبندی زمین‌ها و باغ‌ها استفاده کرد. همچنین مجموعه‌های ویلایی می‌توانند از این بلوک‌های بتنی برای مشخص‌کردن محدوده خود بهره ببرند.

 

5_ استراحتگاه‌ها، پایانه‌ها و پمپ بنزین‌های بین‌راهی

بلوک های نیوجرسی  به منظور نظم‌بخشی استراحتگاه‌ها، پایانه‌ها و پمپ بنزین‌های بین‌راهی، مورد استفاده قرار میگیرد و آن‌ها را به بخش‌های جداگانه تفکیک میکند.

 

6_ هدایت سیلاب

در هنگام وقوع سیل که شرایط بحرانی است، می‌توان از بلوک‌های نیوجرسی ۴ متری برای هدایت و کنترل سریع سیلاب استفاده کرد. این بلوک‌های بتنی به دلیل وزن سنگین و ساختار مقاوم و مستحکمی که دارند، خیلی خوب می‌توانند از عهده کنترل و هدایت سیلاب‌ها بربیایند و مانع از ایجاد خسارت‌های سنگین شوند.

قیمت نیوجرسی بتنی 4 متری

مزایای استفاده از بلوک نیوجرسی ۴ متری بتنی

با توجه به کاربردهای متنوعی که بلوک نیوجرسی ۴ متری دارد، می‌تواند مزایای مختلفی به همراه داشته باشد. در زیر به تعدادی از این مزایا اشاره می‌کنیم: 

برای خرید نیوجرسی به چه چیزهایی باید دقت کرد؟

اگر قصد خرید نیوجرسی ۴ متری را دارید، باید به یک سری از نکات توجه کنید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید:

 

1_ کاربری نیوجرسی 

اینکه بلوک نیوجرسی را با چه هدفی می‌خرید، بسیار مهم است. زیرا بلوک‌های نیوجرسی در ابعاد مختلف با مشخصات گوناگون ساخته می‌شوند که هرکدام کاربرد خاص خود را دارند.  شما با مشاوره با کارشناسان شرکت نیک تابان دز میتوانید بهترین نیوجرسی را با توجه به نیاز خود سفارش دهید.

 

2_ کیفیت ساخت

اگر می‌خواهید، بلوک‌های نیوجرسی خریداری شده ماندگاری بالایی داشته باشند، باید به کیفیت آن توجه کنید. از تولیدکننده بخواهید که آنالیز محصول خود را در اختیار شما قرار دهد تا بتوانید از نوع و مقدار مواد بکار رفته در آن‌ مطلع شوید.

 

3_ شرکت تولیدکننده با سابقه بالا 

شرکت‌های مختلفی در ایران، بلوک‌های نیوجرسی را تولید می‌کنند. این محصول را حتما از شرکت‌های معتبر و خوش‌سابقه بخرید. این شرکت‌ها محصولات خود را با بهترین کیفیت تولید می‌کنند. شرکت نیک تابان دز، طراح و تولیدکننده قطعات پیش‌ساخته بتنی، بلوک‌های نیوجرسی خود را از بهترین مواد اولیه و مطابق با استانداردهای ملی و بین‌المللی تولید می‌کند و با قیمتی رقابتی در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. 

وزن نیوجرسی 4 متری

قیمت نیوجرسی بتنی به چه عواملی بستگی دارد؟

فاکتورها و عوامل متعددی می‌تواند بر قیمت  نیوجرسی بتنی تأثیر بگذارد. نیوجرسی بتنی نوعی مانع بتنی است که در جاده‌ها، خیابان‌ها و گذرگاه‌ها با اهداف مختلفی جایگذاری می‌شود. نیوجرسی با وزن‌های مختلفی تولید می‌شود و همین مسئله یک عامل مهم در تعیین قیمت آن‌ است. برای مثال وزن قالب نیوجرسی بتنی ساده حدود 900 کیلوگرم است در حالی که وزن نیوجرسی با قالب برگردان 1500 کیلوگرم است. بنابراین طبیعتا قیمت نیوجرسی برگردان از نیوجرسی بتنی ساده بالاتر خواهد بود.

 

قیمت قالب نیوجرسی بتنی 

قالب نیوجرسی بتنی دارای ساختار‌های متفاوتی است که از جمله این ساختارها می‌توان به: 

 

  • قالب نیوجرسی بتنی ساده
  • قالب نیوجرسی با سیستم برگردان ساده
  • قالب نیوجرسی با سیستم برگردان چرخشی
  • قالب نیوجرسی لولایی و مفصل دار 

هر ساختار علاوه بر ویژگی‌‌های متفاوت وزن متفاوتی نیز دارد، در نتیجه قیمت هر ساختار با دیگری فرق می‌کند. برای مثال قالب‌های سه تیکه قیمت بسیاری بالاتری به نسبت قالب‌های دو تیکه دارند.

 

مشخصات فنی قالب‌های نیوجرسی بتنی نیز با یکدیگر متفاوت اند. ویژگی‌‌های خاص و مثبت برخی از آنها سبب می‌شود قیمت بالاتری داشته باشند. برای نمونه می‌توان به قالب نیوجرسی مفصلی اشاره کرد که ویژگی‌های قابل توجهی دارند. از جمله این ویژگی‌ها می‌‌توان به باز بودن دهانه قالب اشاره کرد که سبب حبس کمتر هوا در نیوجرسی بتنی و کاهش حباب در آن می‌شود. 

 

همچنین ریختن بتن در این قالب‌ها بسیار آسان است. عملیات بتن ریزی در این نوع قالب بسیار سریع و بدون برون ریزی انجام می‌گیرد.  می‌توان گفت آخرین فاکتور در تعیین قیمت قالب نیوجرسی بتنی نوع ساخت آن است. معمولا نیوجرسی‌هایی که در فرایند تولید آن‌ها از آخرین تکنولوژی روز استفاده شده است، تراشکاری‌های دقیقی دارند و سطح آن‌ها نیز آبکاری شده است، کیفیت بهتر و قیمت بالاتری دارند.

 

برای ساخت یک قالب نیوجرسی بتنی عوامل فنی و مهندسی دیگری نیز موثر است از قبیل هزینه تکنسین فنی در ساخت، استفاده از ابزار و وسایل جوش، استفاده از قطعات فولادی در اتصالات و استحکام قالب و همچنین کیفیت پرداخت و آلیاژ ورق مورد استفاده در تهیه¬ی قالب.

انواع نیوجرسی بتنی از نظر کاربری

بلوک‌های نیوجرسی بتنی را از نظر کاربری می‌توان به دسته‌های زیر تقسیم‌بندی کرد:

1_ بلوک نیوجرسی ساده قابل حمل

برای اینکه در حین عملیات ساخت‌وساز یا تعمیرات جاده‌ها و معابر، ترافیک را منحرف کنند، از این نوع بلوک نیوجرسی استفاده می‌کنند. نام دیگر نیوجرسی ساده، نیوجرسی کلیددار است.

 

2_ بلوک نیوجرسی کوچک شهری

این نوع نیوجرسی بتنی به گونه‌ای طراحی شده که بتوان از آن برای تفکیک گذرگاه‌ها و معابر شهری استفاده کرد. همچنین امکان نصب شبرنگ بر روی آن‌ها وجود دارد و اگر لازم باشد می‌توان از داخل این بلوک‌ها، لوله عبور داد.

 

3_ نیوجرسی تیپ یک

از نیوجرسی تیپ یک برای ایجاد مانع جهت کاهش شدت تصادفات در جاده‌های پر رفت‌وآمد، جداساز خطوط ترافیک و محافظت از عابرین پیاده استفاده می‌شود.

 

4_ نیوجرسی تیپ دو

از این نوع نیوجرسی در داخل و خارج شهرها برای جاده‌هایی که دید مناسبی ندارد، استفاده می‌شود و نحوه نصب آن به صورت اتصال نری و مادگی است.

 

شرکت نیک تابان دز  تولید کننده قطعات پیش ساخته بتنی 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *