درپوش فاضلاب بتنی پیش ساخته

کاربرد درپوش فاضلاب بتنی + قیمت

حتماً بارها در خیابان متوجه درپوش‌هایی که روی فاضلاب‌ها و چاه‌ها گذاشته‌‌اند شده‌اید. این درپوش‌ها در وهله اول برای مراقبت از فضای شهری و تأسیسات زیرزمینی در برابر عوامل خارجی و در گام بعد مراقبت از افتادن شهروندان در فاضلاب، زیباسازی و بهبود فضای شهری است. انواع مختلفی از این درپوش‌ها وجود دارد که با موادی مثل چدن، بتن، پلیمر و کامپوزیت ساخته می‌شود، اما بهترین و پرمصرف‌ترین نوع، درپوش فاضلاب بتنی است. علت؟

این درپوش‌ها طوری طراحی شده‌اند که امکان ورود و خروج افراد به آن فراهم است و در صورت بروز مشکل، کارشناس امکان ورود و رفع عیب را دارا می باشد. یکی دیگر از کاربردهای درپوش منهول جمع‌آوری و انتقال آب‌های سطح زمین به سیستم تصفیه فاضلاب است. این نوع پوشش بیشتر توسط شهرداری‌ها استفاده می‌شود.

مزایای استفاده از درپوش فاضلاب شهری بتنی

استفاده از درپوش فاضلاب شهری دارای مزایای متعددی است که در زیر به برخی از آنها اشاره می‌کنیم:

درپوش فاضلاب بتنی

درپوش فاضلاب شهری بتنی را می‌توان در سایزها و کلاس‌های مختلفی تهیه و تولید کرد و به همین دلیل است که با صرفه‌جویی در هزینه‌ها و اجتناب از خرید درپوش‌های تکراری می‌توان از انواع این درپوش‌های بتنی برای پروژه‌های مختلف استفاده کرد. در کنار تمام موارد مثبت ذکر شده برای انواع درپوش فاضلاب شهری بتنی بهتر است به یکی از معایب آن نیز اشاره کنیم که هرچند بتن جزء مصالح ساختمانی با مقاومت فشاری بالاست؛ اما از جمله معایب آن اینست که وزن بالایی داشته و مقاومت کششی پایینی دارد و ممکن است بخش‌هایی از آن که به دلیل بارگذاری و یا جمع شدن ناشی از خشک شدگی در کشش افتاده و به راحتی ترک بخورد.

 

به همین منظور و برای پیشگیری از بروز این مشکل و افزایش تحمل این درپوش‌ها شرکت نیک تابان دز از میلگردهای فولادی در نواحی کششی بتن به کار برده می‌شود تا مقاومت کششی مطلوب فولاد این نقطه ضعف بتن را پوشش دهد. به این نوع بتن که ترکیبی از بتن عادی و میلگردهای فولادی آجدار یا بدون آج است، بتن مسلح یا بتن آرمه گفته می‌شود.

درپوش‌ فاضلاب بتنی

بتن این روزها یکی از موادی است که در ساختمان‌ها، سازه‌ها و صنایع مختلفی استفاده می‌شود. درپوش‌های بتنی از جدید‌ترین محصولاتی هستند که به بازار و صنعت معرفی شده‌اند. درپوش‌های قدیمی اکثرا از جنس فولاد یا پلاستیک بوده، اما امروز استفاده از درپوش‌های بتنی به‌مرور بیشتر از گذشته شده و شرکت‌ها و پیمانکارهای مختلف تلاش می‌کنند تا اگر شرایط استفاده از درپوش‌های بتنی فراهم بود، از این درپوش‌ها برای محافظت از دریچه‌های فاضلاب، انبارهای زیرزمینی و … استفاده کنند. 

 

نکته مهم‌تر اینکه محفظه‌ها و مجاری و لوله‌ها با هم تفاوت دارند و ممکن است برخی از آنها حاوی مواد مایع، گاز و جامد باشند، حتی برخی دیگر قابل اشتعال هستند یا لازم است نسبت به دما و هوای محیط محافظت شوند،  به همین دلیل استفاده از درپوش های بتنی  به دلیل تنوع و تغییر پذیری و همچنین سفارشی سازی نسبت به سایز درپوش ها مقرون بصرفه تر است.  البته استفاده از درپوش‌های بتنی به مرور گسترده‌تر و میشود. نکته دیگر این است که درپوش بتنی امکان دسترسی به لوله‌کشی زیرزمینی و کنتور‌ها و امکانات زیرزمینی را فراهم میکند که در صورت نیاز، به‌راحتی می‌توان به تجهیزات زیرزمینی دست پیدا کرد.

انواع درپوش فاضلاب بتنی

قالب انواع درپوش‌هایی که در شرکت نیک تابان دز استفاده می‌شود می‌تواند بسته به درخواست مشتریان متنوع باشد. شکل کلی این درپوش‌ها به شکل درپوش بتنی گرد، درپوش مربع، درپوش مستطیل و مشبکی است.

 

ابعاد درپوش فاضلاب بتنی 

 طول، عرض، ارتفاع و قطر دریچه‌ای که برای آن درپوش استفاده می‌شود در تعیین ابعاد درپوش بسیار مهم است. حتی مسطح بودن، قابلیت جداشدن از سطح و نوع استفاده از آن (بزرگ‌راه‌‌ یا خیابان‌) بسیار مهم است و ممکن است نقش مهمی در تعیین ابعاد درپوش داشته باشد. 

البته این نکته را هم از قلم نیندازیم که تولیدات شرکت نیک تابان دز فقط محدود به درپوش‌های گرد یا ابعاد از پیش تعیین شده نیست. بلکه امکان ساخت درپوش‌های مختلف در ابعاد متنوع با طول‌های ۷۰ تا ۱۴۰ سانتی‌متر و عرض ۳۰ و ضخامت ۱۰ سانتی‌متر و با درنظرگرفتن درخواست مشتری کاملاً فراهم است. می‌توانید بعد از مشورت و راهنمایی با کارشناسان ما، مناسب‌ترین درپوش‌ فاضلاب بتنی را سفارش دهید.

درپوش فاضلاب بتنی اهواز

کاربرد درپوش های فاضلاب بتنی

همان‌طور که می‌دانید یکی از عمده‌ترین کاربرد‌هایی که برای درپوش بتنی استفاده می‌شود، مسدودکردن دریچه‌های فاضلاب شهری است. این دریچه‌ها هم اجازه انتشار بوی نامطبوع به بیرون را نمی‌دهند هم اینکه مواد داخل آن در محیط و زمین‌های اطراف منتشر نمی‌شود. علاوه بر این، امکان بررسی، نظارت و رفع مشکل هم با استفاده از این درپوش‌ها به‌راحتی میسر است.

 
به وضوح می‌توان برتری درپوش‌های بتنی نسبت به دیگر درپوش‌ها را دید و متوجه حضور پررنگ آن در حوزه‌های کشاورزی، صنعت و مصارف شهری و … شد. همچنین در کشتزارها و باغ‌هایی که ضرورت کنترل و جلوگیری از انتشار مواد به داخل برخی محفظه‌ها وجود دارد، درپوش بتنی جزء اولویت‌های اول است. کاربردهای رایجی که برای درپوش منهول فاضلاب در نظر گرفته می‌شود شامل این موارد است:

ساختار منهول فاضلابی

ساختار فاضلاب به‌طورکلی شامل موارد زیر است: 

چگونگی ساخت درپوش فاضلاب شهری بتنی

برای ساخت درپوش فاضلاب شهری ابتدا میلگردها را به صورت شبکه ی آرماتوربندی‌شده در کنار هم چیده سپس بتن و مواد افزودنی (در صورت نیاز) را در قالبی که شبکه میلگرد قرارداده شده می ریزند. پس از 24 ساعت قطعه از قالب جدا شده و وارد مرحله ی بعدی جهت کیورینگ (عمل آوری) می شود.

 

قیمت دریچه فاضلاب شهری

از جمله فاکتورهای موثر در قیمت خرید درپوش فاضلاب شهری ساخته شده از بتن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

برای اینکه بتوانید از درپوشی که استفاده می‌کنید بیشترین بهر‌ه‌وری را داشته باشید لازم است نکاتی را در نظر بگیرد که در این مطلب به آنها اشاره کردیم. عدم توجه به این موارد و نادیده‌گرفتن آنها می‌تواند علاوه بر کاربردی نبودن، نقطه‌ضعف‌هایی هم در سازه و منطقه‌ای که در نظر دارید ایجاد کند. از مهم‌ترین نکاتی که در نظر داشته باشید کاربرد درپوش، منطقه مورد استفاده، ابعاد منهول (آدم‌ رو)، ضخامت و محافظت از مواد و تأسیساتی است که درپوش قرار است محافظ آنها باشد.

 

 

تماس با واحد پشتیبانی شرکت نیک تابان دز به شما کمک می‌کند تا بهترین و مناسب‌ترین انتخاب را داشته باشید. می‌توانید با راهنمایی مشاوران و پشتیبانی متخصصان این شرکت، گزینه مناسب و خوب را برای پروژه‌های خود انتخاب کنید. کیفیت و عملکرد بالا اولویت این شرکت برای تولید است. 

خرید دریچه فاضلاب شهری

با توجه به اینکه درپوش فاضلاب شهری ساخته شده از بتن دوام بسیار بالایی دارند و  در برابر فشارهایی که به آنها وارد می‌شود از جمله،  مقاومت در برابر خوردگی ناشی از باد باران، سیلاب و …، یا تحمل بارهای ترافیکی سنگین کارایی داشته باشند. بنابراین اگر می‌خواهید از محصولات باکیفیت استفاده کنید حتما به هنگام خرید و سفارش به مواردی چون کیفیت و تیپ بتنی یا آرماتورهایی که در آن استفاده شده است دقت کنید. 

 

شما عزیزان درصورت نیاز به طراحی منهول و یا سفارش درپوش فاضلاب شهری می‌توانید با کارشناسان و تیم تخصصی ما در شرکت نیک تابان دز تماس گرفته و بهترین انتخاب را برای هدف مورد نظر خود داشته باشید، مطمئن باشید که مناسب‌ترین انتخاب را چه از نظر کیفیت، کاربرد و قیمت با کمک کارشناسان ما خواهید داشت.

نیک تابان دز تولید کننده قطعات پی ش ساخته بتنی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *