نیوجرسی بتنی اهواز

قطعات بتنی پیش ساخته

فناوری ساخت و ساز قطعات پیش ساخته بتنی، سیستمی از ریخته‌گری بتن در قالب یا یک شکل خاص است. این قطعات در یک کارخانه با کنترل دقیق پارامترهای مختلفی که استحکام نهایی سازه را تضمین می‌کنند پردازش شده و سپس به محل ساخت و ساز منتقل گردیده و در آنجا بارگذاری می‌شوند. این فناوری شامل عناصر پیش ساخته مختلفی مانند دیوارها، تیرها، دال‌ها، ستون‌ها، راه پله و برخی قطعات سفارشی است که برای پایداری، دوام و یکپارچگی ساختاری ساختمان طراحی و استانداردسازی شده‌اند. 


در این مطلب هر آنچه که باید درباره‌ی قطعات پیش ساخته بتنی بدانید را مرور خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

تعریف قطعات بتنی 

بتن پیش ساخته یک محصول ساختمانی است که از ریخته‌گری بتن در قالب‌هایی که قابلیت استفاده مجدد دارند تولید می‌شود و سپس در یک فضای تحت کنترل، پخت شده، به محل ساخت و ساز منتقل گردیده و در جای خود بلند می‌شود. در واقع بتن پیش‌ساخته در مکان دیگری، چه در محل ساختمان یا در کارخانه، ریخته‌گری شده و سپس به محل قرارگیری نهایی خود حمل می‌شود و به طور ایمن ثابت می‌گردد. این بدان معناست که برخلاف ساخت و سازهای ‌بتنی معمول که در محل ساختمان‌سازی ریخته شده و یکپارچه و به هم پیوسته هستند، ساختمان‌های بتنی پیش‌ساخته از قطعات جداگانه‌ای ساخته می‌شوند که به یکدیگر پیچ و مهره شده و یا به طرق دیگر به هم متصل شده‌اند.

دیوار پیش ساخته بتنی دست دوم

انواع قطعات بتنی پیش ساخته

انواع مختلف محصولات بتنی پیش ساخته کاربردهای متفاوتی دارند و بسته به شکل،‌ اندازه و عیار بتن مورد استفاده، عملکرد آنها متفاوت است. این محصولات در بسیاری از پروژه‌های ساختمانی که سطح بالایی از یکنواختی و دقت را نیاز دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرند. قطعات بتنی  که توسط شرکت نیک تابان دز تولید میشود شامل موراد زیر می باشد: 

مزایای استفاده از قطعات پیش ساخته بتنی

قطعات بتنی پیش ساخته برای ساخت تعداد زیادی ساختمان با نقشه‌ی یکسان عالی هستند. فرض کنید ما در حال ساخت یک پروژه مسکن ارزان قیمت با 3000 آپارتمان یکسان هستیم. می‌توانیم از پیش‌سازی برای تولید دال‌های دیوار و کف برای همه آپارتمان‌ها استفاده کنیم، و سپس آنها را در جای خود بلند کرده و به هم وصل کنیم. استفاده از یک سیستم بتنی پیش‌ساخته، مزایای بالقوه زیادی نسبت به ریخته‌گری در محل دارد. تولید بتن پیش ساخته را می‌توان در سطح زمین انجام داد که در مقایسه با بتن‌ریزی در طبقات بالاتر، ایمنی بسیار بالاتری را برای کارگران دارد.

 

همچنین کنترل بیشتری بر روی کیفیت بتن در یک کارخانه پیش سازی در مقایسه با بتنی که توسط ماشین‌های حمل بتن به محل ساختمان حمل شده و به یکباره در محل مورد نظر ریخته می‌شود، وجود دارد. قالب‌های مورد استفاده در این کارخانجات می‌توانند صدها تا هزاران بار قبل از تعویض مجدد مورد استفاده قرار گیرند، که بدین ترتیب هزینه‌ی نهایی بتن‌ریزی کمتر می‌شود. همچنین استفاده از قطعات پیش ساخته بتنی صرفه‌جویی قابل توجهی در هزینه‌ها بدین صورت در پی خواهد داشت:

شرکت نیک تابان دز تولید کننده قطعات پیش ساخته بتنی

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *