تیر بتنی چهارگوش

امروزه از تیر بتنی چهارگوش، به‌طور گسترده در شبکه‌های توزیع استفاده می‌شود. این پایه‌های بتنی از استحکام بالایی برخوردار بوده و به دلیل ضد حرق بودنشان جایگزین تیرهای چوبی شده‌اند. پایه‌های بتنی چهارگوش در مقایسه با پایه‌های چوبی دوام بیشتری دارند و از نظر وزنی سنگین‌تر هستند. تیر بتنی چهار گوش برای انتقال خطوط هوایی برق، تلفن و فیبر نوری و همین‌طور نگه داشتن چراغ‌های روشنایی معابر و خیابان‌ها و ترانسفورماتورها، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

متریال  استفاده شده برای تیر بتنی چهارگوش

متریال اصلی تیرهای بتنی چهارگوش، میلگرد و بتن است. نحوه قالب‌گیری این ستون‌های بتنی به این صورت است که ابتدا میلگردها را با استفاده از سیم مفتول به یکدیگر متصل می‌کنند تا یک اسکلت فلزی تشکیل شود. وقتی اسکلت فلزی آماده شد، آن را درون قالب قرار می‌دهند و روی آن بتن می‌ریزند. پس از این‌که بتن خشک شد، تیر بتنی آماده بهره‌برداری است و می‌توان آن را در مکان‌ مورد نظر نصب کرد.

 

این نوع تیر بتنی از نوع بتن مسلح است، زیرا در ساخت آن از دو متریال بتن و میلگرد استفاده شده که به‌طور مشترک در افزایش استحکام تیر بتنی موثر هستند. پایه‌های بتنی چهارگوش، از نظر ارتفاع در اندازه‌های ۹ متری، ۱۲ متری و ۱۵ متری ساخته می‌شوند. همچنین مقاومت اسمی آن‌ها می‌تواند  ۴۰۰، ۶۰۰، ۸۰۰ و ۱۲۰۰ کیلوگرم – نیرو باشد.

مزایای استفاده از تیر بتنی چهارگوش

استفاده از تیرهای بتنی چهارگوش مزایای فراوانی به همراه دارد که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

 نیک تابان دز، طراح و تولیدکننده انواع قطعات بتنی پیش‌ساخته 
 برای اطلاع از قیمت و شرایط فروش استثنایی با ما تماس بگیرید.