منهول فاضلاب

قیمت منهول فاضلاب بتنی

یکی از نکات مهمی که در سامانه فاضلاب باید به آن دقت کرد متصل بودن تمامی قسمت‌های فاضلاب شهری به یکدیگر است. این امر باعث هدایت آسان تر فضولات به  نقطه ی مورد نظر میشود. برای اینکه قسمت‌های مختلف فاضلاب را به یکدیگر وصل کنند از منهول فاضلاب استفاده میکنند.

 

منهول فاضلاب در چه قسمت‌هایی مورد استفاده قرار میگیرد؟

منهول فاضلاب نقش بسیار کلیدی و کابردی را در سیستم فاضلاب شهری بر عهده دارد و امکان حذف آن از این سامانه وجود ندارد. زیرا منهول علاوه بر نقش انتقالی  بین خطوط نصب،   برای متصل کردن لوله‌های فاضلاب به لوله‌‌های اصلی نیز مورد استفاده قرار میگیرد.

 

 

استفاده صحیح از منهول فاضلاب بسیار مهم بوده و لازم است که هنگام نصب توجه زیادی به آن داشت. برای نصب آسان و بدون دردسر منهول فاضلاب، بر روی آن‌ها دریچه‌هایی درج شده، وجود دریچه‌ بر روی منهول، نقش مهمی در نصب ایفا می‌کند، زیرا وجود آنها باعث ایمنی چند برابری منهول شده و  از ورود افراد به درون آن جلوگیری می‌کند.

 

 

 

در زمانی نه چندان دور ورودی منهول های فاضلاب را پله های ورودی تشکیل میداد، اما امروزه به دلایل فنی علاوه بر حذف پله، سایز آنها نیز دچار تغییراتی در راستای بهبود کیفیت استفاده ی آن شده است.  

منهول فاضلاب

انواع منهول فاضلاب بر اساس ظاهر و کاربرد

منهول فاضلاب از انواع مختلفی برخوردار است، که هر کدام از آن‌ها دارای ویژگی‌های متفاوتی هستند. در ادامه به بررسی انواع منهول فاضلاب و ویژگی‌ هرکدام می‌پردازیم: 

1_ منهول آجری

اولین منهولی که برای چاه های آب طراحی شد، منهول آجری بود. منهول های آجری در بین مردم به منهول های سنتی نیز معروف هستند. طریقه نصب این منهول این گونه است که ابتدا با آجر یک اتاقک در بین خطوط انتقالی ساخته سپس از این مرحله یک دریچه بر روی آن قرار می‌دهند.

 

منهول آجری اگرچه هزینه بسیار کمی دارد اما در عین حال از معایب زیادی برخوردار است. از جمله معایب این منهول مقاومت کم و آسیب پذیری آسان آن است  که خسارات جبران ناپذیری را بهمراه دارد.

2_ منهول فاضلاب بتنی

همانطور که در قسمت قبلی اشاره کردیم، منهول آجری به دلیل آسیب پذیر بودن در اکثر قسمت‌ها استفاده نمی‌شود. به همین علت امروزه به جای استفاده از منهول آجری، از منهول بتنی برای متصل کردن قسمت‌های مختلف فاضلاب استفاده میکنند. منهول بتنی برعکس منهول آجری هزینه بر بوده، اما از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است. 

3_ منهول پلی اتیلنی

منهول‌های پلی اتیلنی به دلیل اینکه در ساخت آن ها از مواد پلیمری استفاده شده است، کاربرد بسیاری دارند. وجود مواد پلیمری باعث شده تا این نوع منهول در برابر نفوذ آب مقاوم بوده و همین امر سبب شده است تا از خراب شدن محیط زیست نیز جلوگیری شود و موجب محبوبیت این نوع منهول ها در بین مردم شود. 

مزایای استفاده از منهول فاضلاب بتنی 

از مزیت‌های منهول فاضلاب بتنی می‌توان به مواردی همچون سهولت در نصب اشاره کرده. علاوه بر این  منهول‌های بتنی در سایزهای استاندارد طراحی و تولید می‌شوند، که در نتیجه متصل کردن یکپارچه آنها در سیستم فاضلاب‌های شهری بسیار آسان میشود. مقاومت بالای منهول بتنی در برابر عوامل شیمیایی و خورنده از مزیت‌های دیگر آنهاست. 

 
منهول فاضلاب بتنی

استانداردهای لازم برای انتخاب منهول فاضلاب

برای انتخاب منهول فاضلاب باید برخی از نکات را حتما در نظر داشته باشید. منهول‌هایی که مناسب و کاربردی هستند، ویژگی‌های مهمی را در بر می‌گیرند از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

قیمت منهول فاضلاب بتنی 

قیمت منهول فاضلاب، به دلیل تغییر قیمت مواد اولیه سازنده ی آن همواره در حال تغییر است. قیمت نهایی هر منهول بسته به کیفیت، نوع، اندازه و ارتفاع آن دارد.  برای اطلاع از قیمت روز منهول فاضلاب بتنی میتوانید با کارشناسان شرکت نیک تابان دز تماس حاصل نموده و تمامی سوالات و نگرانی های خود در خصوص کیفیت و کارایی این محصول با آنها در میان بگذارید:

استفاده از منهول فاضلاب بتنی می‌تواند یکی از ساده ترین و سریع ترین روش‌های نصب منهول باشد. شرکت نیک تابان یکی از شرکت‌های پیشگام در زمینه تولید درپوش‌های بتنی پیش ساخته است. این قطعات با بتن مسلح با عیار سیمان 400 تولید شده اند که جهت عمل‌آوری و کیورینگ آن ها از اتاقک‌های بخار و حوضچه‌های آب استفاده می‌شود. سایز و شکل این قطعات کاملا قابل سفارشی سازی است، یعنی افراد می‌توانند با توجه به خواست و نیاز خود آن‌ها را در اشکال‌ مربع، دایره و سایزهای مدنظر خود سفارش دهند.

 

شرکت نیک تابان دز، تولید کننده دیوار و قطعات پیش ساخته بتنی 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *