دریچه منهول

دریچه منهول + قیمت و مشخصات

فاضلاب‌های شهری از طریق مجاری زیرزمینی دفع می‌شوند. برای آن‌که بتوان به این مجاری دسترسی داشت و موانع مسدودکننده آن را برطرف کرد، تعدادی منهول در مسیر این فاضلاب‌ها ساخته می‌شود. منهول دریچه‌ای برای ورود به مجاری فاضلاب است تا مشکلات آن را برطرف کند. برای آن‌که عابران در این منهول‌ها نیفتند یا حیوانات وارد آن نشوند از درپوش‌های مخصوصی استفاده می‌کنند که مقاومت بالایی دارد و هرکسی نمی‌تواند آن‌ها را جابه‌جا کند.  درپوش فاضلاب شهری بتنی از بهترین نوع این درپوش‌ها برای حفاظت از منهول است.

 

 ویژگی‌های این درپوش بتنی باعث شده است تا در سطح شهر انواع مختلف آن را ببینیم. در ادامه به معرفی انواع درپوش‌های بتنی شرکت نیک تابان دز و ویژگی‌های آن‌ها می‌پردازیم.

بهترین جنس برای درپوش فاضلاب شهری چیست؟

 

در گذشته از درپوش‌های چُدن و بعضا از نوع پلاستیکی آن برای دریچه منهول فاضلاب‌ها استفاده می‌شد. به‌دلیل سرقت یا ضربه‌های شدید و بار زیادی که در سطح شهر باید توسط درپوش‌ها تحمل شود، نوع دیگری از درپوش برای منهول فاضلاب‌ها ساخته شد. جنس درپوش جدید فاضلاب بتنی بود و توانست جای دو نوع قبلی را به خوبی بگیرد.

قیمت دریچه منهول بتنی 

همانطور که اشاره شد هزینه ساخت درپوش فاضلاب شهری بتنی بسیار مناسب‌تر از نوع چدنی و پلاستیکی آن است. کیفیت ساخت درپوش و ابعادی که در سفارش مشتری بیان شده تعیین‌کننده قیمت آن است. برای اطلاع از قیمت دریچه منهول می‌توانید با کارشناسان ما در بخش فروش تماس بگیرید.

انواع دریچه منهول بتنی

درپوش‌ها در انواع متنوعی ساخته می‌شوند. تنوع درپوش‌های فاضلاب به خاطر کارکرد آن است. از انواع درپوش فاضلاب شهری بتنی شرکت نیک تابان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

دریچه فاضلاب شهری بتنی

مزایای استفاده از درب منهول بتنی

درپوش بتنی به خاطر استحکام زیاد و عدم‌توجه سارقان به آن موردتوجه قرار گرفته است. از طرفی به‌خاطر وزن زیاد هر کسی قادر به جابه‌جایی آن‌ها نیست. این ویژگی‌ها باعث شد تا بیشتر شهرها از این درپوش فاضلاب بتنی برای دریچه منهول‌ در سطح خیابان‌ها استفاده کنند. این درپوش‌ها هزینه ساخت ارزان‌تری نیز نسبت به دو مورد قبلی دارند.

 

ویژگی‌های درب منهول بتنی شرکت نیک تابان دز

همانطور که اشاره شد مشکلاتی که درپوش‌های چدنی و پلاستیکی دارند در نوع بتنی آن وجود ندارد. همچنین درپوش بتنی اگر با کیفیت مناسبی تهیه شود عمر طولانی‌تری نسبت به انواع دیگر خواهد داشت. درپوش فاضلاب شهری بتنی ویژگی‌های زیر را دارد:

1_ استفاده از مواد اولیه باکیفیت 

مواد سازنده درپوش‌های بتنی از سیمان و ماسه است. اگر کیفیت این مصالح کم باشد، درپوش بر اثر ضربه به‌راحتی از بین می‌رود.

 

2_ ابعاد متنوع و متناسب با نیاز مشتری

این شرکت درپوش‌هایی با طول 70 تا 140 سانتی‌متر و همچنین در عرض 30 سانتی‌متر را تولید می‌کند. ضخامت این درپوش‌ها تا 10 سانتی‌متر قابل ساخت است. این ویژگی باعث شده تا مشتری بتواند مطابق با نیاز خود درپوش سفارش دهد.

 

3_ وزن مناسب برای جابه‌جایی

وزن مناسب درپوش فاضلاب شهری بتنی باعث سهولت جابه‌جایی و استفاده از آن‌ها می‌شود.

 

4_ هزینه مناسب و به‌صرفه برای مشتری

درپوش‌های بتنی با قیمت اقتصادی نسبت به نوع چدنی، باعث کاهش هزینه‌های مشتریان می‌شود.


5_ ساخت سریع درپوش

در این شرکت، درپوش منهول فاضلاب شهری با کیفیت بالا در زمانی بسیار کوتاه ساخته می‌شود.

کاربرد دریچه منهول فاضلاب

فاضلاب فقط مختص به شهر نیست. کارخانجات بزرگ در زیرزمین، مجاری متنوعی اعم از فاضلاب و خط لوله تاسیسات دارند و برای آن‌که بتوان به این موارد دسترسی کاملی داشت، نیاز به دریچه منهول است. دریچه بتنی که عایق حرارت و الکتریسیته است کاربرد فراوانی در این موارد دارد.

 

درپوش‌هایی که برای منهول فاضلاب استفاده می‌شوند برای آن است تا جلوی نشت بوی نامطبوع را بگیرد و از طرفی اجازه ورود حیوانات موذی را به داخل ندهد. همچنین این فاضلاب‌ها به خاطر رسوبات و برخی مواد گاهی دچار گرفتگی می‌شوند و می‌توان با برداشتن دریچه منهول وارد آن شد و مشکل را رفع کرد.

 

باید گفت درپوش فاضلاب شهری بتنی تنها در سطح شهر و فاضلاب خیابان‌ها کاربرد نداشته و در بسیاری از منهول‌های دیگر نظیر شرکت‌ها، مزارع کشاورزی، آب‌رسانی باغ‌ها و مراکز تحقیقاتی بهترین گزینه هستند. دلیل این امر سهولت در استفاده و جابه‌جایی آن است. از طرفی این درپوش‌ها در فضاهایی که عبور و مرور زیادی صورت نمی‌گیرد طول عمر بیشتری دارند.

استاندارد ساخت درپوش فاضلاب شهری بتنی

درپوش‌های منهول بتنی باید یک سری استانداردها را داشته باشند.

شرکت نیک تابان دز  تولید کننده قطعات پیش ساخته بتنی 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *