قیمت بلوک سیمانی سنگین

قیمت بلوک سیمانی سنگین 1401

اگر کمی سررشته در ساختمان‌سازی یا رشته‌های عمرانی داشته باشید، به‌خوبی می‌دانید که بلوک سیمانی یکی از مهم‌ترین مصالح برای ساخت‌وساز است. این بلوک‌ها انواع مختلفی دارد که هرکدام از آنها می‌توانند به‌خاطرداشتن ویژگی‌های متفاوت، در بخشی از سازه و ساختمان استفاده شوند. در یک تعریف کلی، نقشه ساختمان، شرایط آب‌وهوایی و نظر مهندسین ساختمان معیار اصلی برای انتخاب بهترین بلوک مورداستفاده در سازه‌ها و بخش‌های مختلف آن است. 

 

پرکاربرد‌ترین انواع این بلوک‌ها باتوجه‌ به جرمی که دارند شامل  بلوک‌های سیمانی سنگین، بلوک نیمه سبک و بلوک سبک است. هر چه وزن بلوک بیشتر باشد مقاومت و تحمل فشار آن هم بالاتر است. در نتیجه، با درنظرگرفتن باری که در ساختمان و بنا وارد می‌شود، از این سه نوع بلوک سیمانی در قسمت‌های مختلفی از ساختمان استفاده می‌کنند. اگر می‌خواهید در مورد بلوک سیمانی سنگین جزئیات دقیق‌تر و کامل‌تری را بدانید،  با ما همراه باشید. 

 

برای اطلاع از قیمت بلوک سیمانی در سال 1401 میتوانید با کارشناسان شرکت نیک تابان دز تماس حاصل فرمایید:

انواع بلوک ساختمانی

بلوک سیمانی اصطلاحاً همان بلوک بتنی است. برای ساخت بلوک‌های سیمانی ترکیبی از آب، سیمان، مصالح سنگی و مواد افزودنی مختلفی استفاده می‌شود. در شرایط خاص و برای تقویت و متفاوت کردن ویژگی بلوک‌ها از سیمان روباره‌ای، سیمان آلومینیومی و سیمان پرتلند ضد سولفات هم استفاده می‌شود. باتوجه‌ به این توضیحات و انواعی بلوک‌های سیمانی که گفتیم، ببینیم هر یک از این بلوک‌ها در کجا استفاده می‌شوند و چه ویژگی‌هایی دارند …

هزینه حمل بلوک سیمانی سنگین

1_ بلوک سیمانی سنگین

چگالی بلوک سنگین را می‌توان بالای ۱۴۰۰ کیلوگرم بر مترمکعب در نظر گرفت. سوراخ‌هایی که در این نوع بلوک سیمانی وجود دارد با شن و ماسه پر می‌شوند. به همین دلیل، این بلوک نسبت به دو نوع دیگر خود، وزن سنگین و ابعاد بزرگ‌تری دارد. در نهایت ضخامت آن هم نسبت به دیگر انواع بلوک‌ها بیشتر است. همچنین قیمت بلوک سیمانی سنگین هم باتوجه‌به همین موارد تعیین می‌شود.

 

2_ بلوک سیمانی نیمه سبک 

در حالت کلی بلوک‌ های نیمه سبک را در دسته‌بندی همان بلوک‌های سبک قرار می‌دهند اما در واقع این بلوک‌ها چگالی بیشتری نسبت به بلوک‌‌های سبک دارند. رقم چگالی بلوک‌های نیمه سبک بین ۷۰۰ تا ۱۴۰۰ کیلوگرم است. بلوک‌های نیمه سبک را می‌توان به‌عنوان بلوک باربر و غیر باربر در نمای ساختمان استفاده کرد. 

 

3_ بلوک سیمانی سبک 

آخرین نوع بلوک‌های بتنی، بلوک سیمانی سبک است. وزن یک مترمکعب بلوک سیمانی کمتر از ۷۰۰ کیلوگرم است. این بلوک‌ها را به‌عنوان بلوک غیر باربر یا پرکننده برای بخش‌هایی مثل دیوار تقسیم یا قاب‌های نگه‌دارند استفاده می‌کنند. ساخت بلوک سیمانی سبک با استفاده از پوکه معدنی، رس منبسط شده یا مخلوطی از هر دو یا هر نوع سبک دانه پایه معدنی انجام می‌شود. باوجوداینکه این بلوک سبک است و وزن زیادی ندارد، مقاومت قابل قبولی از خود نشان می‌دهد. 

ابعاد بلوک سیمانی سنگین

بلوک‌‌های سیمانی را در ابعاد ۴۰*۲۰*۲۰ می‌سازند که درواقع یک مکعب مستطیل با دو ضلع ۲۰ سانتی و یک ضلع ۴۰ سانتی‌متری است. این اعدادی که گفتیم، در واقع ابعاد اسمی بلوک سیمانی سنگین است و ابعاد واقعی این بلوک‌ها محسوب نمی‌شود. شاید بپرسید چرا ابعاد واقعی بلوک تفاوت دارد و ابعاد اسمی را برای آن انتخاب کرده‌اند. واقعیت این است که ابعاد یک بلوک، خصوصاً بلوک سنگی تفاوت ناچیزی با ابعاد اسمی آن دارند. 

 

وقتی از تفاوت صحبت می‌کنیم در اصل، حرف از نیم‌سانتی‌متر تفاوت است. این تفاوت آن‌قدر چیز فاحشی نیست که بخواهد در سازه و حتی قمیت بلوک سیمانی سنگین تاثیری داشته باشد. به همین دلیل تفاوت ناچیزی بین ابعاد اسمی و ابعاد واقعی بلوک (۳۹.۵*۱۹.۵*۱۹.۵) را نادیه می‌گیرند و ابعاد اسمی را برای همه بلوک‌های موجود در بازار معیار قرار می‌دهند.

انواع بلوک سیمانی سنگین

متریال استاندارد برای ساخت بلوک سیمانی

بلوک‌های سیمانی و سنگینی که توسط شرکت نیک‌ تابان تولید می‌شود با استفاده از متریال مرغوب و دستگاه‌های تمام اتوماتیک پرسی است. دستگاه تمام اتوماتیک پرسی دستگاه‌هایی هستند که برای تولید قطعات پرسی مورد استفاده قرار میگیرند و تمام فرآیند تولید بلوک‌های سیمانی سنگین نیک‌ تابان هم با استفاده از همین دستگاه‌‌هاست. 

 

بلوک‌ها بعد از آماده‌شدن و فرآیند اولیه تولید هنوز نمی‌توانند به‌خوبی در ساختمان کاربرد داشته باشند و فشاری زیادی که به آنها وارد می‌شود را تحمل کنند. برای همین لازم است فرآیند‌های تکمیلی‌تری روی آنها انجام شود تا  گیرش لازم و استحکام مورد نظر را پیدا کند.

 

 بدین منظور جهت  عملیات عمل‌آوری یا Curing قطعات پرسی بتنی، این بلوک ها وارد اتاقک بخار می‌شوند. اتاقک بخار جایی است که به عمل هیدارسیون بتن کمک می‌کند و بتن رطوبت کافی برای گیرش و استحکام کافی را دریافت می‌کند. این کار باعث می‌شود تا بلوک‌های سنگین بتوانند در برابر بار بیشتر مقاومت از خود نشان دهند، مقاومت فشاری بالا داشته باشد و حتی به عنوان اعضای سازه ای در دیوارهای باربر مورداستفاده قرار گیرند. نقطه قوت بلوک‌ سیمانی نیک‌ تابان دز هم در نظر گرفتن  این فرآیند در  روند تولید بلوک است. 

کاربرد بلوک سیمانی سنگین

گفتیم که اصلی‌ترین کار بلوک سیمانی سنگین این است که به‌عنوان بلوک باربر حتی در زیر عایق‌کاری به‌صورت پی و کرسی‌چینی استفاده شود. این در حالی است که همه بلوک‌های سنگین نمی‌توانند برای استفاده در دیوارها یا قسمت‌‌های برابر سازه به کار گرفته شوند. وقتی بلوک سیمانی سنگین با متریال و دستگاه‌‌های استاندارد ساخته می‌شود و روند عمل‌آوری آن به طور کامل و دقیق جلو می‌رود، مقاومت آن بیشتر می شود. بلوک‌های سنگین نیک تابان دز بلوک‌های سازه‌ای هستند، که قابلیت باربری دارند و می‌توانند به‌عنوان المان سازه‌ای استفاده شوند و الزاماً تنها برای بلوک  پارتیشن نیستند.

قیمت بلوک سیمانی سنگین  + هزینه حمل 

همان‌طور که درباره ویژگی‌ها و وزن بلوک سیمانی سنگین گفتیم، اشاره‌ای به قیمت بلوک سیمانی سنگین هم می‌کنیم تا مجموعه اطلاعاتی که در اختیارتان قرار دادیم، کامل‌تر شود. در حال حاضر، قیمت هر بلوک سیمانی سنگین نیک تابان چهارهزار تومان است. شاید اگر کمی در بازار جست‌وجو کرده باشید، متوجه تفاوت قیمت بین محصولات نیک تابان با دیگر محصولات موجود شوید. 

 

علت اصلی این تفاوت قیمت با سایر محصولات مشابه در بازار، رعایت استانداردهای بالا در زمان تولید بلوک و سازه‌ای بودن این بلوک‌‌هاست. در نتیجه اگر هزینه‌ای برای خرید بلوک سیمانی سنگین میپردازید، بلوکی را تهیه می‌کنید که عمل‌آوری و طرح اختلاط و کیفیت تولید بالاتری دارد.


نیک تابان دز   تولید کننده قطعات پیش ساخته بتنی 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *