پیمانکار اسکلت بتنی در دزفول

پیمانکار اسکلت بتنی

اگر قصد اجرای  یک پروژه ساختمانی را دارید؛ پیمانکار با تجربه بخش مهمی از درستی مسیر شماست؛ چرا‌که پیمانکار مهمترین نقش را در اجرای درست عملیات ساخت و ساز دارد. اما اجرایی کردن فرایند ساخت‌و‌ساز، نیاز به یک تیم بزرگ اجرایی دارد که هرکدام برای بخش خاصی از پروژه در نظر گرفته شده اند. بخش مهمی از مسئولیت‌های پروژه سازه‌های بتنی توسط پیمانکار صورت می‌گیرد. شرکت نیک تابان دز، در دزفول  از سرامدترین شرکت های پیمانکاری در زمینه ی ساختمان است.  در ادامه ی مطلب شرایط استاندارد  یک پیمانکار اسکلت بتنی را  شرح داده ایم…

پیمانکار ساختمان کیست؟

پیمانکار، شخصی است که با قبول مسئولیت برای عملی کردن پروژه ساخت‌و‌ساز، کمک می‌کند تا پروژه  به بهترین نحو ممکن اجرا شود. در‌واقع شما به افرادی نیاز دارید که در این حوزه تخصص داشته باشند و فعالیت‌های مربوط به ساخت یک سازه را طی مراحل مشخص، به همراه تیم مهندسین به اجرا درآورند. 

وظایف پیمانکار ساختمانی 

پیمانکار ساختمان در دزفول

1_ نظارت بر گود‌برداری و مسطح کردن بستر زمین

 مهمترین مرحله برای شروع ساخت‌و‌ساز، شناخت بستر زمینی  پروژه  است. گودبرداری یکی از مهم‌ترین مراحل برای اجرای یک پروژه ی ساختمانی است. قبل از اجرای آن، باید تعداد طبقات ساختمان، ویژگی سازه، طول و عرض فونداسیون، مشخص شود؛ محیط از نظر جغرافیایی مساعد باشد؛ تست خاک صورت ‌گیرد تا  میزان سستی یا استحکام بستر زمین مشخص گردد. گودبرداری با ابزار مکانیکی، همچون لودر و یا بیل مکانیکی صورت می‌گیرد. به همین دلیل در فضای ساخت‌و‌ساز، باید شرایط گذر برای  وسایل مکانیکی مهیا  باشد. 

2_ نظارت بر مراحل اجرای بتن‌ریزی

بعد از گودبرداری نوبت به اجرای فنداسیون و اسکلت سازه است. فنداسیون تمامی سازه ها بتنی است ولی اسکلت سازه میتواند بتنی یا فولادی باشد؛ از این رو کیفیت بتن آماده مورد استفاده در سازه بسیار حائز اهمیت است.  به دلیل غلظت بالای بتن در عیار بالا، از روان کننده برای افزایش کارایی بتن استفاده میشود. این امر موجب راحتی بیشتر اجرا و همچنین اطمینان از پر شدن کامل فنداسیون و اسکلت سازه از بتن میشود.

 

 

از آن‌جایی که میزان دمای محیط، بر غلظت بتن تاثیرگذار است، پیمانکار حتما باید به این مورد توجه کند. به عنوان مثال: در مناطق گرم مانند خوزستان، به علت تبخیر آب، غلظت بتن بیش‌تر می‌شود. جهت رفع این مشکل بتن ریزی در زمان تاریکی شب که دمای محیط کاهش محسوسی نسبت به روز داشته انجام میگیرد. 

 

 3_ نظارت بر میزات ترکیبات (شن، ماسه، سیمان و آب)

میزان ترکیب هر کدام از مواد، در کیفیت بتن تاثیرگذار است. تولید کننده بتن، میزان عیار بتن و مقاومت آن را در نظر می‌گیرد. عیار بتن از 150 شروع میشود و تا 450 و بسته به نیاز درنظر گرفته میشود.. بتن عیار ۴۰۰؛ یعنی در هر ۱ متر مکعب  بتن، ۴۰۰ کیلوگرم سیمان استفاده شده است. نسبت سیمان‌های مختلف، مقاومت‌های مختلفی ایجاد می‌کند.  اینکه چه مقدار از آب، شن، ماسه و سیمان در یک متر مکعب بتن استفاده می‌شود، بستگی به طرح اختلاط، نسبت آب به سیمان و عیار بتن دارد. 

پیمانکار ساختمانی در دزفول

پیمانکار اسکلت بتنی در دزفول 

شرکت نیک تابان دز با داشتن نزدیک به دو دهه تجربه در تولید بتن آماده و به دلیل استفاده از دستگاه بچینگ تمام اتوماتیک در تولید بتن آماده و   رعایت کلیه آیین نامه های رسمی کشور، همچنین مجهز به آزمایشگاه بتن از  سرآمدان ساخت و ساز در دزفول است. این شرکت به دلیل استفاده از بتن با عیار بالا و همچنین استفاده از روان کننده برای افزایش کارایی بتن، موجب راحتی بیشتر اجرا و همچنین اطمینان از پر شدن کامل فنداسیون و اسکلت سازه از بتن میشود.

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *